Wandelen als Jezus

Wat een variatie, net als het lichaam van Christus

1Johannes 2:6

Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn. Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zó te wandelen, als Hij gewandeld heeft.

Een fantastische mooie tekst die ons opbeurt en bemoedigd om vooral gewoon anders durven te zijn dan de mensen die Jezus Christus niet kennen, en tegelijkertijd moedigt het ons aan om juist die mensen die Jezus Christus niet kennen te vertellen wat Hij in ons leven heeft gedaan, en dat we voor Hem uit durfen te komen, omdat Hij ons gered heeft.
Maar dit is ook zo’n mooie tekst, omdat ik vaak als ik met Christenen praat, ze hoor zeggen ja maar ik ben ook mens, en dat klopt, maar Jezus Christus ( ons grote voorbeeld ) was ook gewoon mens, en juist niet alleen om te kunnen ervaren wat wij voelen, en niet om te ervaren hoe wij verleid worden, en niet te snappen de worstelingen die wij als mens ervaren, ( want uiteindelijk is Hij God, en weet Hij alles ) maar juist om te laten zien dat als we ons leven aan Hem gegeven hebben, en Zijn Heilige Geest in ons woont wij kunnen wandelen naar Zijn wil, ( dus net als Jezus ) want Jezus had net als wij strijd ( bijv. In de tuin van Getsemané ) en verdriet, ( toen zijn vriend Lasarus gestorven was ) Hij was volledig mens, net als jij en ik, alléén Hij was compleet gehoorzaam en vol vertrouwen op God de Vader, ( en natuurlijk niet bevlekt door de zondeval ) want in Johannes 5 vers 19 en 20, want hieruit blijkt dat Jezus alleen iets kon doen als Hij het de Vader zag doen, en dat is ook wat wij mogen doen, en daarom zegt God ook in Hebreeën 3 vers 18 en 19 over de Israëlieten, dat ze Zijn rust niet konden binnengaan, omdat ze Hem niet vertrouwde
Dus we moeten onszelf niet verschuilen achter dat we mens zijn, maar gaan vertrouwen dat Hij ons leven in Zijn hand heeft,( blijf in Mij gelijk Ik in u ) en ondanks of dankzij de omstandigheden soms niet zo rooskleurig lijken, Hij alles en dan bedoelt Hij ook echt ALLES zal laten meewerken ten goede voor wie Hem liefheeft, en dan zullen we zien dat we door Hem ook veranderen van heerlijkheid op heerlijkheid.
En dan kunnen we Hem die de Hemel en de Aarde gemaakt heeft de ALFA en de OMEGA Eren Loven en Prijzen om Zijn machtige werk in ons HALLELUJA HALLELUJA HALLELUJA.

 

Als je wil reageren kan dat altijd op : mario@FatherJesusSpirit.nl
Liefs en Gods oneindige liefdevolle zegen
Mario

Gerelateerde berichten