Regels!

Our Creators creation

Op basis van Marcus 7: 6-8 en Jesaja 29: 13

Dit is wat Jezus zegt: Mensen verwaarlozen het gebod Gods, maar leren geboden die van mensen zijn!!
In Jesaja staat het ook, want Jezus verwijst naar de Profeet, en daar staat het als volgt hun hart is verre van Mij en hun ontzag een aangeleerd gebod!!

Soms denk ik wel eens, wouw wat een harde woorden als ik dat lees, maar meestal klinken die woorden diep in mijn ziel door, met kracht want dan besef ik weer dat er vaak zoveel geneusel is en dan denk ik vooral Christenen onder elkaar, en waarom?, laten we alsjeblieft ophouden met dat muggen ziften, en laten we de Eer geven aan wie Hem toekomt, en dat is Jezus Christus, om Hem draait het allemaal en niet om de kleine dingen daaromheen.
Zo geldt het ook voor de regels die door mensen zijn en worden opgesteld, die hebben we niet nodig, we hebben de regels die God heeft gegeven, en als we in Zijn Zoon Jezus Christus geloven, dan schrijft God die wetten in ons hart, door de Heilige Geest, en het mooie van die regels is dat het goed is voor iedereen, daarom heeft God ze gegeven, omdat ze goed zijn voor ons, maar de regels die mensen opstellen zijn over het algemeen aller eerst goed voor hunzelf, en soms ook voor een aantal mensen om zich heen, maar nooit voor iedereen.
Want het gaat God niet om de offers die we brengen, niet in de tijd van Jesaja en niet in onze tijd, God wil ons hart, en dat is voor iedereen verschillend hoe hij of zij, zijn of haar hart op God richt, want iedereen is uniek, en daarom moeten we de menselijke regels ook zo veel mogelijk aan de kant gooien, zodat we weer bezig kunnen gaan met hetgeen wat belangrijk is en dat is God aanbidden, in de vrijheid die Jezus Christus voor ons heeft gekocht en betaald, zonder dat we moeten voldoen aan allerlei ‘religeuse’ regels, want dat geeft geen vrijheid, en daar waar de Geest van God is daar heerst vrijheid.
Want menselijke regels beperken, omdat ze gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden, en daarmee lijken we onszelf te willen beschermen zodat die situaties zich niet meer voor doen, omdat het vaak pijn en verdriet heeft veroorzaakt, en dat is niet meer wat we dan willen en om onszelf te beschermen ( en we denken ook onze mede broers en zussen ) stellen we regels op, maar in plaats van dat die regels ons vrijheid geven en beschermen, nemen ze onze vrijheid weg en beschermen ze ons niet, maar beschadigen ze ons, omdat we niet vertrouwen op God maar op onze eigen ( inzicht ) regels.
En ik hoor de meeste al denken, kunnen we dan zonder regels, ik denk dat God echt wel bij machte is om Zijn kerk te beschermen, dat wil niet zeggen dat alles goed gaat, want dat is net als bij ons dat we Christenen zijn, we willen het goede doen omdat de Heilige Geest in ons woont, maar we doen het niet altijd, maar dat zegt niet dat we slecht zijn, maar een minder goede keus maken, die niet gebaseerd is op wat Christus Jezus door Zijn Heilige aan ons heeft gezegd, want uit onszelf kunnen we niks goed doen, dat geldt dus ook voor regels als we buiten God om regels opstellen, die gaan geen vrucht dragen.

Als je wil reageren kan dat altijd op : mario@FatherJesusSpirit.nl
Liefs en Gods oneindige liefdevolle zegen.
Mario

Gerelateerde berichten