Samenkomst!!

Zijn maaksel, wouw

Exodus 33:7.3

Mozes nu nam een tent en spande haar voor zich uit buiten de legerplaats, ver van de legerplaats, en noemde haar: tent der samenkomst.

Het is wel grappig dat sinds wij als gezin niet meer naar een “vaste” gemeente gaan, we toch vaak te horen krijgen, mis de samenkomst “bijeenkomst” ( dit staat in Hebreeën 10:25 ) niet, en dit is vaak goed bedoelt en lief, maar welke bijeenkomst “samenkomst” hebben deze lieve broers en zussen dan in hun gedachten, want het is natuurlijk absoluut goed om als broers en zussen “samen” bijeen te komen en God te Loven en Prijzen voor wie Hij is.

Ik wil wel even uitleggen dat sinds wij als gezin niet naar een “vaste” ( kerk ) gemeente gaan we als gezin meer met God bezig zijn, en daardoor ook dichter bij Hem leven dan daarvoor, en daarmee zeg ik niet dat je niet kan aansluiten bij een gemeente ( kerk ), dat is voor een ieder anders denk ik, omdat we uniek zijn, maar voor ons gaat het op dit moment ontzettend goed, veel vrijheid en dicht bij God door Jezus Christus en Zijn Heilige Geest, ( wat wil een mens nog meer ) en dat is ook precies waar het in Exodus 33:7 over gaat, want een samenkomst is zoals daar omschreven wordt, één op één en van aangezicht tot aangezicht met God spreken zoals je zou spreken met een vriend ( want Jezus is onze beste vriend ).

En als we een broer of een zus beter willen leren kennen, dan spreken we ook één op één en niet bijvoorbeeld op een verjaardag ( wat ook een samenkomst of bijeenkomst is ) want over het algemeen leren we mensen pas echt kennen ( omdat mensen dan minder schaamte hebben en toegankelijker zijn ) als we ze één op één spreken, dus willen we God beter leren kennen dan mogen we Hem benaderen door Zijn Zoon Jezus Christus.

En als ik dan in Hebreeën 10:25 lees “ wij moeten onze eigen bijeenkomst niet verzuimen” dan gaat het om precies hetzelfde onze eigen bijeenkomst met God dus juist het één op één met God samenzijn dat is wat er bedoeld wordt, want je kan met iedereen samenkomen, maar als je eigen relatie met God niet goed is heb je aan de andere bijeenkomsten niet veel, want het draait juist om onze eigen relatie met God de Vader door Jezus Christus en de Heilige Geest.

En daar moeten we elkaar juist toe aansporen, omdat we de dag zien naderen, zodat de liefde en goede werken zichtbaar worden, en dat kan alleen als de Heilige Geest die liefde en die werken door ons heen kan doen, en dat kan alleen als onze persoonlijke relatie met God goed is en intensief is zodat we ook horen wat Hij van ons verlangd.

Dus we mogen elkaar aansporen om in Jezus Christus te blijven, ( dat betekend dat we net zoveel in contact staan met Hem als Hij met ons ) zoals Jezus al zei Blijf in Mij gelijk Ik in u, want per slot van rekening kunnen we wel zonder onze broers en zussen, maar niet zonder Jezus Christus onze Redder onze Zaligmaker en onze Vriend onze Heiland en onze Levende God Halleluja Amen.

Als je wil reageren kan dat altijd op : mario@FatherJesusSpirit.nl

Liefs en Gods oneindige liefdevolle zegen 

                      Mario.

Gerelateerde berichten