Israëliet of niet!

Prachtig wit, en toch verbleekt het bij Jezus Christus

Vandaag is zo’n dag dat ik over mezelf kan zeggen ik zou echt geen slecht figuur geslagen hebben als Israëliet in de woestijn, en niet om de Israëlieten naar beneden te halen, maar juist om te laten zien dat ik het net zo verprutst had in de woestijn, en net als nu zonder Jezus ik het niet redt.
En natuurlijk weet ik dat ik de Barrabas uit de tijd van Jezus ben, en natuurlijk weet ik dat Jezus Christus mij vanuit de dood overgebracht heeft naar het leven, en natuurlijk weet ik dat zonder Jezus Christus ik nog steeds geen vertrouwen zou hebben, en natuurlijk weet ik dat ik zonder Jezus Christus nog steeds belast was, en natuurlijk weet ik dat ik zonder Jezus Christus geen echte liefde zou kennen, alles is weten, maar je hebt van die dagen dat je het echt beseft, en dat heeft niks met gevoel te maken, maar echt met het volledige beseffen dat God je door Jezus Christus heeft gered, en nu denken jullie misschien maar dat is toch altijd zo, nou dat is juist wat ik precies bedoel, de Israëlieten wisten ook dat ze gered waren toch!, ik bedoel ze snapten ook dat het splijten van de rode zee een wonder van God was omdat Hij zoveel van ze houd, en zo zijn er nog veel meer voorbeelden, want toen dat wonder geschiedde, waren ze uitzinnig van vreugde, en dat is bij ons nu ook ( in ieder geval bij mij ?), maar niet veel later lijkt alles al weer normaal, terwijl ik toch echt elke dag mag denken aan de grote daden die God voor mij heeft gedaan, en daar dan ook dankbaar voor zijn, in plaats van mijn eigen plan te trekken omdat ik meer op mijzelf vertrouw dan op Zijn leiding!
Ik weet dat ik geen onderdeel ben van Gods volk, maar ik ben wel Gods kind, en als Zijn kind mag ik Hem vertrouwen door mijn blik op Zijn kostbare Zoon Jezus Christus te houden, Hij die alles over heeft voor mij, mijn grote voorbeeld, en mijn grote broer, mijn redder, mijn verlosser, en toch door mijn zondige natuur verlies ik Hem die mij zo liefheeft toch soms enigszins uit het oog, en dat heeft voor mij dan weer tot gevolg dat ik een niet zo leuke dag heb, ( en neem van mij aan dat dat zachtjes is uitgedrukt, vraag maar aan mijn vrouw en kinderen? ) maar het mooie van alles is dat ik wel zie, dat de Here God dat ook allemaal gebruikt, want ik kan me steeds eerder van mijn verkeerde gedrag ( het niet vertrouwen op Hem ) bekeren, want vroeger zat ik weken in die situatie, maar Pappa heeft me door Jezus Christus daar al weer verder in gebracht, Halleluja het is Zijn werk in ons en Alle Eer is voor Koning Jezus Amen

 

Als je wil reageren kan dat altijd op : mario@FatherJesusSpirit.nl
Liefs en Gods oneindige liefdevolle zegen
Mario

Gerelateerde berichten