Gods kijk!

1 Korintiërs 2 vers 14: Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is.

 

Een mooi stukje waar ik, en ik hoop jullie ook een hoop van kunnen leren, want in dit stukje draait het niet om mensen die geen Christen zijn maar juist om mensen die Jezus Christus willen volgen.
Alleen horen we als Christenen allereerst niet graag dat er iets is wat we niet goed doen, en door alle negatieve ervaringen, sluiten we vaak de luikjes als iemand wat met ons deelt, in plaats van ermee naar God te gaan, en het onze medemensen voor te leggen, waardoor of beter gezegd door wie we bevestigd worden in wie we willen zijn ( ons vlees ), en niet wie God wil dat we zijn, hoe Hij ons gemaakt heeft.
Dat is denk ik ook waar dit stukje over gaat, omdat we er niet geestelijk naar durven kijken, omdat we bang zijn voor wat er van onszelf overblijft, ( terwijl Jezus zelf zegt, wie zijn leven niet aflegt, kan mij niet volgen ) en dat is allemaal logisch, en ik weet uit eigen ervaring dat ik vaak in eerste instantie datgene wat werd gezegd heb afgewezen, maar uiteindelijk overtuigde de Geest van God mij zodat ik mij ook echt overgaf aan datgene wat de Geest door die andere persoon al had gezegd, en ik ben er zelfs van overtuigd dat Gods Geest me al duidelijk had gemaakt wat ik moest doen, maar net als ieder ander heb je af en toe een duwtje in de goede richting nodig van een lieve broer of zus die op dat moment wel de dingen geestelijk ziet omdat God hen gebruikt om Zijn liefde aan jou te betonen.
Want dat is het Zijn enorme liefde voor jou gaat zoveel verder en dieper dan jijzelf kan bedenken, omdat God anders naar ons kijkt dan wijzelf, wij worden er door mensen ( eigenlijk satan ) om ons heen aan herinnerd wat we allemaal niet goed hebben gedaan, maar als we het beleden hebben en het bloed van Jezus Christus is erover gegaan dan is het weg, maar niet voor de mensen om ons heen, die blijven kijken naar de oude jij ( en ik ), maar gelukkig Jezus niet, en dat is het belangrijkste hoe Hij naar ons kijkt toch!
En als Hij door de mensen om je heen je laat zien wat Hij graag wil met jou ( en mij ) lees dan Spreuken 3:5 Vertrouw op de Here met uw ganse hart en steun op uw eigen inzicht niet.
Lastig, misschien! maar Gods liefde is het proberen waard, Halleluja Hij is goed.

Als je wil reageren kan dat altijd op : mario@FatherJesusSpirit.nl
Liefs en Gods oneindige liefdevolle zegen
Mario

Het zit hem in de details

Gerelateerde berichten