Emancipatie!

Gods onnavolgbare scheppingspracht!

Adam was gemaakt om de ‘hof’ te bewerken en te bewaren ( Genesis 2:15) en de vrouw als hulp voor de man, (Genesis 2:24) en gelijkertijd zullen ze één zijn, en de man zal over u ( de vrouw) heersen ( Genesis 3:16 ).
En toen kwam de emancipatie, en emancipatie betekend letterlijk ‘streven naar een volwaardige plaats in de samenleving vanuit een achtergestelde positie’. Dat is wel grappig want God heeft mannen en vrouwen een volwaardige positie gegeven, mannen “als priester” van het gezin, en de vrouwen zoals hierboven beschreven staat, als hulp voor de man, en dit staat ook in het ‘nieuwe’ testament in o.a. Efeziërs 5:22-24: Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan de man, in alles. En is het dus grappig omdat veel vrouwen naar een volwaardige plaats proberen te steven, terwijl ze die al hebben, en ze dus ook naar meer streven dan wat God heeft bedoeld, en hierdoor worden ze ook niet gelukkiger maar gaan vaak op zoek naar nog meer bevestiging van hun bestaan door nog harder te werken of nog beter hun best doen om hoger op de maatschappelijke ladder te komen, terwijl ze al goed zijn zoals ze zijn want God heeft ze bijzonder mooi gemaakt met heel veel gaven en talenten, en meer als Zijn kind kunnen we allemaal niet worden zowel man als vrouw.
Dus emancipatie is iets wat lijn recht tegenover het woord van God staat, en dus ook lijnrecht tegenover God, en dus als het geen waarheid is dan is het een leugen , en ook al begrijp ik als man heel goed dat wij als man het vaak ontberen om de goede en liefdevolle man te zijn, want als man mogen wij steeds meer op Jezus gaan lijken, ( net als de vrouw trouwens ) en als we dan lezen in Efeziërs 5:25, waar we aan zouden moeten voldoen, dan weet ik dat we daarin als man te veel en te vaak tekort schieten, maar we zijn onderweg en leren steeds meer, ( God veranderd ook mannen van binnen uit ?) maar dat neemt niet weg dat we ook niet mee moeten gaan in de leugens die de wereld (satan) ons voorhoud, want de positie die God de vrouw heeft gegeven, dat is een volwaardige positie, en geen achtergestelde positie, en omdat het een volwaardige positie is heeft God de vrouw ook alle tools ( gaven en talenten ) gegeven zodat ze alles aankan, en volkomen gelukkig is en er ten volle van kan genieten.
God heeft haar de taak gegeven om naast haar man te staan, hem te helpen waar kan, ( en bovenal ook biddend naast haar man te staan ) en ook voor hun kind(eren) zorgen en liefde geven, en ook hier is gebed belangrijk, en misschien lijkt het allemaal niet zo belangrijk, maar wat is belangrijker dan je kinderen ( en je man ) de liefde, rust, vrede en genade van God te laten zien, zodat zij ook een keuze kunnen maken om Jezus Christus te volgen, en die positieve verandering te kunnen zijn in deze steeds killer wordende wereld,( het gaat steeds meer om ik en nog eens ik ) zodat ze sterk komen te staan, is dat geen mooie taak van God voor jou als vrouw? Een mooie maar ook een hele verantwoordelijke taak, en dus wat een mooie en verantwoordelijke volwaardige positie!
Dus omdat de wereld blijft zeggen dat vrouwen een achtergestelde positie hebben, wil dat niet zeggen dat dat zo is, want God zegt namelijk dat je een hele belangrijke ( niemand anders dan jij kan die positie invullen ) positie hebt, zonder de vrouw geen goed draaiend gezin, en nogmaals ik snap dat wij als mannen onze ‘positie’ volledig verkeerd hebben ingevuld, maar als we Jezus Christus hebben leren kennen, dan zal er verandering optreden, misschien langzaam, maar het zal gebeuren, en dan zullen wij als man onze houding veranderen, en meer gaan vertrouwen op Jezus Christus, en kunnen jullie als vrouw ook weer vertrouwen hebben in ons als man, maar in de Bijbel staat het meerdere malen niet één is goed uit zichzelf, dus we hebben Jezus Christus nodig om het goed te doen.
De Bijbel omschrijft mooi hoe wij zullen worden als man in Efeziërs 5:25 Mannen hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en zich voor haar overgegeven heeft. En als wij mannen die Christus Jezus liefhebben ons voor onze vrouw zullen overgeven, en de vrouwen die Jezus Christus liefhebben hun man onderdanig kunnen zijn, dan zal de éénheid in Christus Jezus hersteld zijn, en hebben we een fantastische huwelijk, waar een ieder in de positie staat die God hem en haar gegeven heeft, en dus waar God ons voor heeft gemaakt, Halleluja Amen.

 

Als je wil reageren kan dat altijd op : mario@FatherJesusSpirit.nl.
Liefs en Gods oneindige liefdevolle zegen
Mario

Gerelateerde berichten