Pijnlijk leermoment!

Zo teer en zo geliefd

Pijnlijk leermoment!

Deze week een ” leermoment” gehad waar je u tegen zegt, weer even met je beide beentjes op de grond gezet, en niet dat het niet met liefde gepaard ging maar wel omdat ik soms niet begrijp hoe diep de liefde van Jezus wel niet gaat.
Ik zal het even uitleggen, onze dochter kwam thuis, en ze was echt pijn gedaan op school, en nu had ze dat al vaker meegemaakt maar nu werd het allemaal nog persoonlijker dan voorheen, en jullie moeten weten dat onze dochter echt een ster( ke) jonge dame in het geloof is, ze is gedoopt en staat echt voor Jezus ( wat ik zeer bewonder in de gehele jeugd van nu ), maar nu was ze niet alleen gekwetst door de meisjes uit haar klas maar ook nog eens door een lerares, en als ouders zijnde vind ik het altijd lastig als je kind pijn gedaan wordt om dan de liefde van Jezus er tegenover te zetten ( ik heb Jezus in de bijbel nooit iemand in elkaar zien rossen toch? ha ha ), maar we hebben als ouders met elkaar gepraat ( Truud en ik ) en zijn met toch rust en vrede gaan slapen ( want als ” goed” christen moet je de zon niet onder laten gaan terwijl een geschil niet is opgelost )
De volgende ochtend was Truud al vroeg wakker, en ze had al even zitten praten met de Here God en ze deelde met mij dat ze op haar hart had gekregen om m en m’s te kopen en in te pakken en uit te delen aan de kinderen om ze te zegenen , zodat je de liefde tegenover het kwaad zet, tenslotte overwint de LIEFDE alles, en ik zat dus nog steeds in een stuk boosheid dus ik zei als je dat denkt moet je dat doen als Sterre dat wil, maar zij was nog steeds gekwetst ( wat logische is ) en dat wist ik wel, dus ik wist ook wel dat Sterre dat niet zou doen, ook al was ik me daar niet van bewust op dat moment.
Maar mijn motivatie was er een met een luchtje ( manipulatie ) en dus absoluut niet goed en zeker niet van God.
Maar ik heb Truud niet gesteund en ik zag op dat moment ook echt het probleem niet, maar God is goed want de Heilige Geest heeft me door de hele ochtend heen tijdens mijn werk steeds een stukje van de puzzel laten zien, totdat ik snapte dat Jezus ook altijd met die liefde naar mij keek ondanks dat ik het soms nog zo verpruts.
Maar goed ik heb Truud gebeld om oprecht vergeving te vragen ( en dat gaf ze ook pffff gelukkig ha ha ze is zo’n schat ), maar s’avonds snapte ik pas het complete plaatje dat Zijn liefde altijd dieper en verder reikt dan ik eigenlijk ooit zal kunnen beseffen.
En waarom dan de titel pijnlijk leermoment, omdat het zeer doet als je ziet dat je in zo’n situatie nog helemaal niet zoveel op Jezus lijkt als je zelf wel gehoopt had en dat doet zeer, maar het mooie is dat door het leermoment ik weer wat meer op Jezus mag gaan lijken omdat Hij door Zijn enorme liefde genade en Zijn Heilige Geest me weer een stukje van Hemzelf heeft laten zien.

Gerelateerde berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.